S komično dramo Išče se Eric, grenko-sladko odo nogometnim junakom in  krizi srednjih let, je Loach svoj železni repertoar socialnega realizma  zamenjal za magičnega, posnel svoj publiki najbolj priljuden film in si  tako dovolil nekaj, česar mu kritiki ne bodo zlahka odpustili … 
Zanimivosti
Z idejo za (dokumentarni) film o Ericu Cantoni in njegovem zvestem  navijaču, ki je služila kot navdih filmu Išče se Eric, je k režiserju  Kenu Loachu in scenaristu Paulu Lavertyju pristopil prav Cantona.
 
Iz prve roke
 
»Gre za film o prijateljstvu in o tem, kako se sprijazniš s samim seboj.  Film, ki nasprotuje individualizmu: skupaj smo močnejši kot vsak zase.  Film o solidarnosti med prijatelji, ki jo uteleša skupina nogometnih  privržencev. Čeprav se sliši banalno, to še vedno ni duh našega časa.  Vsaj ne zadnjih 30 let, ko smo si ljudje tekmeci namesto tovariši. /…/  Ko Eric vstopi v prostor, ga ne moreš spregledati. To velja za zelo malo  ljudi – in on je človek z močno karizmo in magnetizmom. Igralci  govorijo o naravni moči komunikacije, o tem, kako z odra nagovoriti  občinstvo vse do zadnje vrste na videz brez truda. Eric je to počel na  nogometnem igrišču – komuniciral je s 70.000 ljudmi, kar je izjemna  naravna sposobnost. V Manchestru žanje spoštovanje in naklonjenost.  Morali smo ga celo skrivati – prvič se mi je zgodilo, da so na snemanju  oprezali paparazzi. /…/ 
Skupaj sva šla na tekmo na Old Trafford, in čeprav ni nihče vedel, da je  tam, so peli njegove pesmi – skandirali so njegovo ime, čeprav že  desetletje ne igra več tam. In ko so ugotovili, da je na stadionu, so  ponoreli. Odrasli moški so jokali! /…/ 
Nogomet je kot telovadnica za čustva. Doživiš vse: upanje, veselje,  žalost, razočaranje, napetost, jezo. Delirično ekstazo, ko pade gol. In  vse to se odvija v varnem okolju, kjer gre na koncu koncev samo za igro,  resnično življenje gre naprej. To je silovita terapevtska vaja.« 
- Ken Loach, režiser 
»Ko sem se srečal s francoskima koproducentoma [Pascalom Caucheteuxom in  Vincentom Maravalom], smo vsi menili, da zgodba zahteva angleškega  režiserja. V Angliji je odnos med nogometaši in navijači nekaj  posebnega. Režiser je moral biti tudi nogometni navdušenec in prvi na  seznamu je bil Ken Loach. /…/ Kenov pristop je zelo lahkoten. Ne v  negativnem smislu, situacijo lahko vedno naredi zabavno in hkrati  resnično. V tem filmu je veliko humorja, občutljivosti, čustev … in  samoposmeha.«  
- Eric Cantona, igralec
Portret avtorja
Ken Loach
(rojen leta 1936 v Nuneatonu) študira pravo na  Oxfordski univerzi, kjer se prvič sreča z gledališkim delom. Filmsko pot  nastopi leta 1963 kot asistent režije pri BBC. O avtorjevi  občutljivosti za pereča socialna vprašanja ter nagnjenosti k socialnemu  realizmu in naturalističnemu stilu priča že prva iz serije televizijskih  dram The Wednesday Play z naslovom Cathy Come Home (1966). Vpliv  Loachevih del, ki so nastajala v okviru mreže BBC, je v umetniškem in  družbenem pogledu neizmeren. Sledita prvi filmski produkciji Poor Cow  (1967) in Kes (1969). Čeprav je mednarodni javnosti znan v prvi vrsti  kot režiser celovečernih igranih filmov, pa se Loach še nadaljnji dve  desetletji vrača k televizijskemu delu. Odločilen preboj prinese film  Sodrga (Riff-Raff, 1990), naturalistični portret sodobne Britanije, za  katerega prejme nagrado Evropske filmske akademije za najboljši film. Že  leta 1995 prejme isto nagrado še avtorjeva Dežela in svoboda (Land and  Freedom) na temo španske državljanske vojne. Loachevi filmi so poželi  številne lovorike najprestižnejših mednarodnih filmskih festivalov  (Cannes, Benetke, Berlin) in domače nagrade BAFTA. Leta 2009 prejme  nagrado Evropske filmske akademije za življenjsko delo. V slovenskih  kinematografih smo si nazadnje ogledali Veter, ki trese ječmen (The Wind  That Shakes The Barley), dobitnika zlate palme na festivalu v Cannesu  2006. V tekmovalni program zadnjega festivala v Cannesu se je uvrstil  tudi Loachev najnovejši film Route Irish (2010). Avtorjeva dela so  čustveno neposredna, aktualna in angažirana. Kljub pretanjenemu čutu za  socialno in politično realnost pa je tisto, kar poganja kri po žilah  Loachevih filmov, neuklonljivi človeški duh.
 
Kritike
 
»Privlačna moč filma Išče se Eric tiči v prepletu magičnega in  vsakdanjega. To je predvsem film o moških – moških, ki razočarajo sami  sebe, tako kot Eric, in tistih, ki se izneverijo družbi, tako kot  malopridneži, ki zavajajo Ericova sinova … Ampak Loach in scenarist Paul  Laverty sta nostalgika za izgubljene bitke in tu imata ponovno  priložnost žalovati za spreminjajočim se svetom delavstva. /…/ Išče se  Eric pa je prej razposajena sedmina kot pogreb. Nogomet je morda res  postal korporativen, Ericu se bo ravnokar zmešalo in najstniki  brezciljno tavajo v temi, ampak tisto, kar prevlada, so humor, ljubezen,  prijateljstvo in podpora tovarišev. Brez dvoma Loachev film – z  dodatkom optimizma in humorja.«
- Dave Calhoun, Time Out London
»Arhivski posnetki nogometne tekme – Cantona na igrišču, bučanje množice  – navdahnejo film s tistim vznesenim občutkom upanja in poguma, ki ga  lahko razvname le sijajna igra v odločilnem trenutku. Za vse ostalo  poskrbi Loach, šampion v svoji disciplini.«
- Betsy Sharkey, Los Angeles Times
»Loach se le malokdaj odreče opevanju proletarskih junakov in  solidarnosti. Veliko redkeje pa se spušča v domišljijske svetove  komičnega nadrealizma. Kdo bi si mislil, da bo z mešanico obeh ustvaril  enega svojih najbolj zabavnih, vedrih in optimističnih filmov. /…/ Ne  gre za lahkotno komedijo brez ovir – Loach na kaj takega ne bi pristal  –, ampak film je skorajda 'prisrčen'. Uporaba Cantone – po vzoru Bogarta  iz Zaigraj še enkrat, Sam Woodyja Allena – je simpatičen trik, medtem  ko je Evetsova živčna energija naravnost sijajna. Tvegan strel in  zadetek v polno.«
- Chris Roberts, Uncut
»Loachev pristop je tokrat malce lahkotnejši. Sladkih šestnajst je bila  zgodba o odraščanju, posneta skozi prizmo socialne tragedije, medtem ko  je bil Veter, ki trese ječmen epska drama o zgodovinski katastrofi. V  primerjavi z njima je Išče se Eric mil, prisrčen in pogosto zelo  smešen.«
- A.O. Scott, The New York Times
»Film Išče se Eric se polagoma razodene kot portret nekega sveta in  načina življenja. Potem ko ga boste videli, si najbrž ne boste zaželeli  živeti v Manchestru, ampak do tamkajšnjih prebivalcev boste občutili  naklonjenost in spoštovanje.«
- Mick LaSalle, San Francisco Chronicle
»Presenetljiva, zabavna komedija režiserja Kena Loacha, s katero je, če  verjamete ali ne, zagotovo posnel svoje najbolj popularno in občinstvu  priljudno delo vse od filma Kes izpred 40 let.«
– Jason Solomons, The Observer
»Išče se Eric sicer ni še ena Loacheva mojstrovina, je pa izjemno  zabaven film in po vseh napovedih režiserjeva prva tržna uspešnica po  filmu Kes. Le kdo mu ne bi privoščil zasluženega blagajniškega izkupička  ob tako simpatičnem filmu?«
- Peter Bradshaw, The Guardian
»Film z manj drznosti, še vedno pa z dobro mero krepkega humorja, po  kakršnem slovi Loach, samozavestno koraka po liniji med neodvisnim  filmom in komercialno uspešnico.«
- James Mottram, Total Film
»Najbolj blagodejen film letošnjega leta …«
- Baz Bamigboye, Daily Mail
»Ganljiv in izjemno humoren … Zadetek v polno.«
- Empire
»Navdušil bo množice. Film s srcem in dušo.«
- Time Out
»Naturalistična komedija par excellence …«
- Ray Bennett, The Hollywood Reporter